Министерство образования Республики Беларусь
Отдел образования Щучинского райисполкома
Государственное учреждение образования
"Первомайская средняя школа" Щучинского района
ПЛАН
правядзення праекта “Бацькоўскі універсітэт” у дзяржаўнай ўстанове адукацыі “Першамайская сярэдняя школа” Шчучынскага раёна для законных прадстаўнікоў навучэнцаў ІІ-ХІ класаў на 2023/2024 навучальны год
I ступень — «Маё дзіця — малодшы школьнік»
для бацькоў вучняў IІ—IІІ класаў
Назва раздзела, тэмы заняткаў, пералік вывучаемых пытанняў |
Тэрміны правядзення |
Форма правядзення |
Адказныя |
|
ІІ клас |
||||
Тэма 1. Як бацькі могуць дапамагчы дзіцяці вучыцца. Захаванне рэжыму дня — важная ўмова паспяховай вучобы дзіцяці. Кантроль бацькоў за выкананнем дамашніх заданняў школьнікаў. Тыповыя памылкі бацькоў у арганізацыі вучэбнай работы дзіцяці |
кастрычнік 2023 г. |
гутарка |
Павядайка Н.Ю. |
|
Тэма 2. Галоўныя правілы здаровага ладу жыцця. Здароўе школьніка і яго поспехі ў вучобе. Фарміраванне здаровага ладу жыцця навучэнцаў малодшых класаў. Асноўныя правілы здаровага ладу жыцця: рацыянальнае харчаванне, рухальная актыўнасць, станоўчыя эмоцыі. Роля сям'і ў фізічным выхаванні дзяцей. Кодэкс сямейнага здароўя |
снежань 2023 г. |
гутарка |
Павядайка Н.Ю. |
|
Тэма 3. Уплыву сям’і на эмацыйны стан дзіцяці. Сямейны дабрабыт і сямейнае няшчасце. Фактары, прычыны і індыкатары сямейнага недабрабыту. Сем’і са схаванай формай няшчасця. Уплыў унутрысямейных адносін на развіццё асобы і псіхічнае здароўе дзіцяці |
люты 2024 г. |
лекцыя |
Павядайка Н.Ю. |
|
Тэма 4. Працоўнае выхаванне дзяцей у сям’і. Выхаванне ў працы. Роля сям’і ў развіцці працаздольнасці вучня. Як навучыць сучаснае дзіця працаваць |
май 2024 г. |
гутарка |
Павядайка Н.Ю. |
|
ІІІ клас |
||||
Тэма 1. Значэнне школьнай адзнакі ў жыцці дзіцяці. Адзнака і ацэнка ведаў навучэнцаў. Крытэрый ацэнкі. Уплыў ацэнкі на самаацэнку вучняў. Рэкамендацыі бацькам па фарміраванні ў дзіцяці навыкаў самакантролю, умення працаваць самастойна, выхаванні цікавасці да ведаў |
верасень 2023 г. |
гутарка |
Клімец Т.П. . |
|
Тэма 2. Псіхалагічныя і фізіялагічныя асаблівасці трэцякласнікаў. Спецыфіка развіцця ўспрымання, увагі, памяці, мыслення ў малодшых школьнікаў. Асаблівасці міжасобасных зносін. Самаацэнка малодшых школьнікаў |
снежань 2023 г. |
лекцыя |
Клімец Т.П. |
|
Тэма 3. Здаровая сям’я — здаровы дзіця. Фарміраванне ўменняў і навыкаў здаровага ладу жыцця. Спорт у жыцці бацькоў і дзяцей. Асноўныя правілы здаровага ладу жыцця |
студзень 2024 г. |
гутарка |
Клімец Т.П. |
|
Тэма 4. Эфектыўныя зносіны ў сям’і — залог поспеху школьніка. Сутнасць сямейных зносін. Сям’я як сістэма міжасобасных узаемадзеянняў. Зносіны як працэс ўзаемаўплыву. Асаблівасці сямейных зносін. Культура сямейных зносін. Уплыў зносін бацькоў з дзецьмі на іх паўнавартаснае развіццё. Навыкі эфектыўнай камунікацыі. Стварэнне ў сям’і атмасферы абароненасці, цяпла і любові |
красавік 2024 г. |
семінар-практыкум |
Клімец Т.П. |
|
II ступень — «Маё дзіця — падлетак»
для бацькоў вучняў VІ—IX класаў
Назва раздзела, тэмы заняткаў, пералік вывучаемых пытанняў |
Тэрміны правядзення |
Форма правядзення |
Адказныя |
|||
VІ клас |
||||||
Тэма 1. Сям’я як персанальнае мікраасяроддзе жыцця і развіцця дзіцяці. Маральныя і культурныя каштоўнасці сям’і. Дзіця і задавальненне яго патрэб ў сям’і. Псіхолага-педагагічныя фактары развіцця і выхавання дзіцяці ў сям’і. Тыпы сямейнага выхавання і іх характарыстыка. Гарманічнае сямейнае выхаванне, яго асноўныя характарыстыкі. Праблемы маральнага выхавання дзяцей у сям’і. Маральныя традыцыі і звычаі. Каштоўнасці сям’і як аснова выхавання дзіцяці |
верасень 2023 г. |
лекцыя |
Гудач А.Р. |
|
||
Тэма 2. Прафілактыка праблемных паводзін падлеткаў. Адхіленні ў паводзінах падлеткаў. Формы адыктыўных (залежных) паводзін падлеткаў (курэнне, алкагалізм, наркаманія і інш.). Прычыны залежных паводзін. Прафілактыка залежнасцей у падлеткавым асяроддзі. Роля бацькоў у папярэджанні адхіленняў у паводзінах падлеткаў |
снежань 2023 г. |
семінар-практыкум |
Гудач А.Р. |
|
||
Тэма 3. Бяспека падлеткаў у сетцы Інтэрнэт. Віртуальная рэальнасць: магчымасці і небяспекі. Асноўныя правілы медыябяспекі для бацькоў і падлеткаў. Прафілактыка інтэрнэт-рызык. Як зберагчы дзіця ад небяспекі ў сацыяльных сетках |
сакавік 2024 г. |
семінар-практыкум |
Гудач А.Р. |
|
||
Тэма 4. Арганізацыя летняга адпачынку падлеткаў. Правілы бяспечных паводзін летам. Небяспекі вольнага правядзення часу падлеткаў. Аказанне першай медыцынскай дапамогі. Рэкамендацыі бацькам па забеспячэнні бяспекі дзяцей у летні перыяд |
май 2024 г. |
канферэнцыя |
Гудач А.Р. |
|
||
VІІ клас |
||||||
Тэма 1. Псіхалагічныя і фізіялагічныя асаблівасці сямікласнікаў. Узроставыя асаблівасці 13—14-гадовых падлеткаў. Спецыфіка развіцця увагі, памяці, мыслення. Палавое сталенне. Здароўе школьніка і яго поспехі ў вучобе |
верасень 2023 г. |
Лекцыя |
Іваноўская Т.А |
|
||
Тэма 2. Прафілактыка правапарушэнняў падлеткаў. Супрацьпраўныя паводзіны непаўналетніх. Фактары і прычыны правапарушэнняў. Падлеткі «групы рызыкі» |
лістапад 2023 г. |
Гутарка |
Іваноўская Т.А |
|
||
Тэма 3. Правілы паводзін з падлеткамі: асаблівасці пераходнага ўзросту. Жыццё сям’і з дзіцем-падлеткам: барацьба прынцыпаў або пошукі кампрамісаў. Псіхалагічны клімат у сям’і. Бацькоўскі аўтарытэт: як яго набыць і як не страціць. Правілы ўзаемадзеяння з падлеткам |
люты 2024 г. |
канферэнцыя |
Іваноўская Т.А |
|
||
Тэма 4. Як павысіць вучэбную матывацыю падлеткаў. Стаўленне падлеткаў да навучання. Страта цікавасці да вучобы ў падлеткаў — што рабіць і як пазбегнуць. Прычыны зніжэння вучэбнай матывацыі ў падлеткавым узросце. Як зацікавіць падлетка навучаннем? Матывацыя на поспех |
красавік 2024 г. |
семінар-практыкум |
Іваноўская Т.А |
|
||
VІІІ клас |
||||||
Тэма 1. Жыццёвыя мэты падлеткаў. Мэты падлеткавага перыяду. Пастаноўка мэт і іх дасягненне. Паспяховасць у школе як адзін з фактараў паспяховага дасягнення мэт |
кастрычнік 2023 г. |
Лекцыя |
Кладкевіч Н.Р. |
|
||
Тэма 2. Як зберагчы падлетка ад гвалту. Гвалт і бяспека нашых дзяцей. Віды гвалту. Аналіз праблемных сітуацый. Прафілактыка асноўных рызык. Асаблівасці віктымных паводзін (паводзін «ахвяры») |
снежань 2023 г. |
канферэнцыя |
Кладкевіч Н.Р. |
|
||
Тэма 3. Асцярожна: суіцыд. Суіцыд сярод непаўналетніх. Віды і прычыны. Матывы суіцыдальных паводзін у падлеткаў. Індыкатары суіцыдальнай рызыкі. Прафілактыка суіцыдальных паводзін |
сакавік 2024 г. |
Гутарка |
Кладкевіч Н.Р. |
|
||
Тэма 4. Культура паводзін у канфліктных сітуацыях. Паняцце «канфлікт». Шлюбныя сваркі і канфлікты. Развод як псіхатраўміруючы фактар. Наступствы разводу для мужа і жонкі і дзяцей. Сямейныя канфлікты ў дыядзе «Бацькі-дзеці», прычыны іх узнікнення. Стратэгіі паводзін у канфлікце, спосабы пераадолення і прафілактыка дзіцяча-бацькоўскіх канфліктаў. Школьныя канфлікты. Культура паводзін дарослых і дзяцей пры ўзнікненні школьных канфліктаў |
май 2024 г. |
круглы стол |
Кладкевіч Н.Р. |
|
||
ІХ клас |
||||||
Тэма 1. Партрэт сучаснага падлетка. Індывідуальныя асаблівасці падлетка і характэрныя ўзроставыя рысы. Ключавыя перажыванні ўзросту. Асобасныя асаблівасці і асаблівасці зносін. Магчымыя праблемы, знешнія і ўнутраныя канфлікты, стаўленне да вучобы |
верасень 2023 г. |
лекцыя |
Сініцкая А.А. |
|
||
Тэма 2. Агрэсія, яе прычыны і наступствы. Формы агрэсіўных паводзін падлеткаў. Прычыны агрэсіўнасці і яе ўплыў на ўзаемадзеянне падлетка з людзьмі, якія яго акружаюць. Магчымыя спосабы пераадолення агрэсіўнасці ў паводзінах падлетка. Рэкамендацыі для бацькоў па прафілактыцы і карэкцыі агрэсіўных паводзін падлетка |
лістапад 2023 г. |
гутарка |
Сініцкая А.А. |
|
||
Тэма 3. Фарміраванне здаровага ладу жыцця: шкодныя звычкі і як ім супрацьстаяць. Падлеткавы ўзрост як фактар рызыкі для ўзнікнення шкодных звычак і залежнасцей. Фарміраванне ў падлеткаў патрэбнасці ў здаровым ладзе жыцця, адказнасці за сваё здароўе. Прафілактыка шкодных звычак |
люты 2024 г. |
семінар-практыкум |
Сініцкая А.А. |
|
||
Тэма 4. Прафесійная арыентацыя дзевяцікласнікаў. Як дапамагчы падлетку выбраць прафесію? Прафесійныя намеры і магчымасці навучэнцаў. Уплыў сям’і на выбар прафесіі падлеткам. Як бацькі могуць падтрымаць дзіця пры выбары прафесіі? Знаёмства бацькоў навучэнцаў з вынікамі дыягностыкі схільнасцей, здольнасцей і прафесійных інтарэсаў падлеткаў |
красавік 2024 г. |
семінар-практыкум |
Сініцкая А.А. |
|
III ступень — «Маё дзіця — старшакласнік»
для бацькоў навучэнцаў X—XI класаў
Назва раздзела, тэмы заняткаў, пералік вывучаемых пытанняў |
Тэрміны правядзення |
Форма правядзення |
Адказныя |
|
Х клас |
||||
Тэма 1. Здароўе — гэта жыццё.
Фактары рызыкі для здароўя сучаснай моладзі. Праблема здаровага харчавання. Захапленне дыетамі. Гіпадынамія — праблема сучасных маладых людзей. Стрэс і яго ўплыў на здароўе. Шкодныя звычкі. Захаванне здароўя і правілы здаровага ладу жыцця. Рэжым дня |
верасень 2023 г. |
лекцыя |
Клімец Л.Я. |
|
Тэма 2. Першае каханне ў жыцці вашага дзіцяці.
Асаблівасці юнацкай любові. Культура паводзін закаханых. Як дапамагчы, а не нашкодзіць дзіцяці, якое становіцца дарослым |
лістапад 2023 г. |
круглы стол |
Клімец Л.Я. |
|
Тэма 3. Роля сям’і ў фарміраванні рэпрадуктыўнага здароўя юнакоў і дзяўчат.
Рэпрадуктыўнае здароўе юнакоў і дзяўчат. Фактары рызыкі для рэпрадуктыўнага здароўя. Умовы захавання рэпрадуктыўнага здароўя. Адносіны паміж юнакамі і дзяўчатамі, любоў і сэксуальныя адносіны. Рызыкоўныя паводзіны моладзі. Незапланаваная цяжарнасць і аборт. Прафілактыка захворванняў, якія перадаюцца палавым шляхам. Стыль жыцця і рэпрадуктыўнае здароўе моладзі. Уплыў сямейнага выхавання на фарміраванне ў падлеткаў каштоўнасці рэпрадуктыўнага здароўя |
люты 2024 г. |
круглы стол |
Клімец Л.Я. |
|
Тэма 4. Як дапамагчы старшакласніку стаць упэўненым у сабе?
Уплыў сарамлівасці і няўпэўненасці на вучэбныя поспехі старшакласніка. Шляхі пераадолення сарамлівасці і няўпэўненасці старшакласніка дома і ў школе |
красавік 2024 г. |
круглы стол |
Клімец Л.Я. |
|
ХІ клас |
||||
Тэма 1. Як дапамагчы старшакласніку ў прафесійным самавызначэнні? Вызначэнне прафесійных схільнасцей і здольнасцей старшакласнікаў. Фактары, якія ўплываюць на выбар прафесіі. Роля бацькоў у працэсе выбару прафесіі і самавызначэнні старшакласніка. Прыярытэты старшакласнікаў у выбары прафесіі. Прафесійныя дынастыі. Дапамога старшакласнікам ў выбары будучай прафесіі |
кастрычнік 2023 г. |
семінар-практыкум |
Лебядзевіч І.К. |
|
Тэма 2. Як зберагчы дзіця ад залежнасцей? Залежныя паводзіны, яго прычыны, фактары рызыкі. Фарміраванне залежнасці. Віды пагроз, якія ўяўляюць небяспеку для жыцця, фізічнага, псіхічнага і маральнага здароўя і паўнавартаснага развіцця старшакласніка. Інтэрнэт-залежнасць. Шляхі прафілактыкі і пераадолення: памятка для бацькоў |
снежань 2023 г. |
гутарка |
Лебядзевіч І.К. |
|
Тэма 3. Падрыхтоўка старшакласнікаў да будучага сямейнага жыцця.
Выхаванне старшакласніка як будучага сем’яніна. Фарміраванне ўсвядомленага стаўлення да ўступлення ў шлюб і будучага сямейнага жыцця. Фарміраванне каштоўнасных адносін да бацькоўства, нараджэння і выхавання дзяцей. Роля сямейных узаемаадносін і традыцый у падрыхтоўцы старшакласнікаў да сямейнага жыцця |
сакавік 2024 г. |
круглы стол |
Лебядзевіч І.К. |
|
Тэма 4. Як дапамагчы дзіцяці ў перыяд падрыхтоўкі да іспытаў?
Прафілактыка экзаменацыйнага стрэсу. Фактары, якія ўзмацняюць і якія зніжаюць трывогу. Як дапамагчы старшакласніку справіцца з трывогай (мнематэхнікі, прыёмы канцэнтрацыі ўвагі і прыёмы раслаблення ў стрэсавай сітуацыі).
Супрацоўніцтва бацькоў і педагогаў у перыяд падрыхтоўкі старшакласнікаў да іспытаў. Дапамога ў падрыхтоўцы да іспытаў: правілы для бацькоў выпускнікоў. Рэжым вучэбнай працы і адпачынку ў экзаменацыйны перыяд |
май 2024 г. |
семінар-практыкум |
Лебядзевіч І.К. |
|
ПЛАН
кансультацый для бацькоў
ІІ – ІІІ класаў
Клас |
Тэма кансультацыі |
Дата правядзення |
Адказны |
ІІ |
Прафілактыка жорсткага абыходжання з дзецьмі |
29.09. 2023 |
Павядайка Н.Ю., класны кіраўнік ІІ класа |
Сямейныя традыцыі, каштоўнасці ў выхаванні дзяцей. Вучэнне з захапленнем |
25.11. 2023 |
||
Выхаванне ветлівасці |
27.01. 2023 |
||
Роля бацькі ў выхаванні дзіцяці |
23.03. 2023 |
||
Як на самай справе любіць сваіх дзяцей? |
26.04. 2023 |
||
ІІІ |
Вучэбныя матывы школьнікаў |
28.10.2023 |
Клімец Т.П., класны кіраўнік ІІІ класа |
Мікраклімат у сям’і і выхаванні дзяцей |
25.11. 2023 |
||
Гульня і праца ў жыцці дзяцей малодшага школьнага ўзросту. |
24.02. 2024
|
||
Як дапамагчы дзіцяці стаць больш уважлівым? |
30.03. 2024 |
||
Як прывіць дзіцяці любоў да чытання? |
25.05. 2024 |
ПЛАН
кансультацый для бацькоў
VІ – ІХ класаў
Клас |
Тэма кансультацыі |
Дата правядзення |
Адказны |
VІ |
Школьныя канфлікты. |
28.10. 2023 |
Гудач А.Р., класны кіраўнік VІ класа |
Цяжкасці пераходнага ўзросту. |
25.11. 2023 |
||
Роля бацькі і маці ў выхаванні дзіцяці. |
27.01. 2024 |
||
Як навучыць вучыцца з задавальненнем? |
24.02. 2024 |
||
Працоўнае выхаванне ў сям’і
|
27.04. 2024 |
||
VІІ
|
Як дапамагчы дзіцяці стаць дарослым?
|
28.10.2023 |
Іваноўская Т.А, класны кіраўнік VІІ класа |
Падлеткі ў сацыяльных сетках: бяспечныя паводзіны
|
28.12.2023 |
||
Падлеткавы ўзрост: праблемы палавога сталення
|
27.01.2024 |
||
Прадухіленне адчужанасці паміж бацькамі і дзецьмі
|
30.03. 2024 |
||
Цяжкасці зносін. Канфлікты паміж падлеткамі, асноўныя прычыны канфліктаў. Каханне і сяброўства ў падлеткавым узросце
|
25.05. 2024 |
||
VІІІ |
Як навучыцца разумець і прымаць падлетка? |
23.09. 2023 |
Кладкевіч Н.Р., класны кіраўнік VІІІ класа |
Падлеткі ў сацыяльных сетках: бяспечныя паводзіны
|
25.11.2023 |
||
Канфлікты з падлеткам: як паводзіць сябе ў канфліктных сітуацыях? |
27.01.2024 |
||
Як навучыць падлетка быць адказным за свае ўчынкі?
|
23.02. 2024 |
||
Хатняя праца: задавальненне або пакаранне? |
27.04. 2024 |
||
ІХ |
Вольны час і яго значэнне ў фармаванні асобы падлетка |
28.10.2023 |
Сініцкая А.А., класны кіраўнік ІХ класа |
Адказнае бацькоўства — залог дабрабыту сям’і |
23.12.2023 |
||
Фарміраванне правасвядомасці і адказнасці падлетка за свае ўчынкі. Самаацэнка паводзін. |
27.01.2024 |
||
Як дапамагчы падлетку ў выбары прафесіі? |
30.03.2024 |
||
Арганізацыя вольнага часу дзяцей у перыяд летніх канікул |
25.05.2024 |
ПЛАН
кансультацый для бацькоў
Х – ХІ класаў
Клас |
Тэма кансультацыі |
Дата правядзення |
Адказны |
Х |
Рэжым вучэбнай і фізічнай працы, асабістая гігіена |
28.10.2023 |
Клімец Л.Я., класны кіраўнік Х класа |
Самавыхаванне старшакласнікаў як умова маральнага выхавання. |
23.12.2023 |
||
Кім быць і якім быць? |
27.01.2024 |
||
Выхаванне маральнага ідэалу, духоўнага свету старшакласнікаў |
30.03.2024 |
||
Псіхафізіялагічныя асаблівасці дзесяцікласнікаў |
25.05.2024 |
||
ХІ |
Цяжкасці асобаснага росту і іх уплыў на навучанне |
23.09.2023 |
Лебядзевіч І.К., класны кіраўнік ХІ класа |
Навуковая арганізацыя вучэбнай працы старшакласнікаў |
25.11.2023 |
||
Закон і адказнасць непаўналетніх |
27.01.2024 |
||
Фізічная дасканаласць, гатоўнасць старшакласнікаў да працы, ваеннай службы |
24.02.2024 |
||
Самарэалізацыя асобы |
27.04.2024 |