Министерство образования Республики Беларусь
Отдел образования Щучинского райисполкома
Государственное учреждение образования
"Первомайская средняя школа" Щучинского района
ПЛАН
правядзення праекта “Бацькоўскі універсітэт”
у дзяржаўнай ўстанове адукацыі
“Першамайская сярэдняя школа” Шчучынскага раёна
для законных прадстаўнікоў навучэнцаў І - ХІ класаў
на 2024/2025 навучальны год
I ступень — «Маё дзіця — малодшы школьнік»
для бацькоў вучняў I—IⅤ класаў
Назва раздзела, тэмы заняткаў, пералік вывучаемых пытанняў |
Тэрміны правядзення |
Форма правядзення |
Адказныя |
|
І клас |
||||
Тэма 1. Адаптацыя навучэнцаў у 1-м класе. Фізіялагічная, псіхалагічная і сацыяльная адаптацыя навучэнцаў да школы. Прычыны сацыяльна-псіхалагічнай дэзадаптацыі. Дапамога дзіцяці ў адаптацыі да школы |
верасень 2023 г. |
Лекцыя |
Эльяшэвіч М.У. |
|
Тэма 2. Рэжым дня школьніка. Выкананне санітарна-гігіенічных норм. Арганізацыя рэжыму дня школьніка. Выхаванне самастойнасці і арганізаванасці ў першакласніка |
лістапад 2023 г. |
Гутарка |
Эльяшэвіч М.У. |
|
Тэма 3. Значэнне сямейных традыцый у фарміраванні і развіцці дзіцяці. Каштоўнасці, традыцыі і звычаі сям'і. Значэнне прыкладу бацькоў у выхаванні дзіцяці. Значэнне сямейных традыцый пры фарміраванні ў дзіцяці жадання працаваць |
студзень 2025 г. |
круглы стол |
Эльяшэвіч М.У. |
|
Тэма 4. Станоўчыя эмоцыі ў жыцці школьніка. Эмоцыі ў нашым жыцці. Значэнне эмацыянальна-пачуццёвай сферы для фарміравання паўнавартаснай асобы. Рэкамендацыі бацькам па развіццю станоўчых эмоцый дзіцяці |
красавік 2024 г. |
семінар-практыкум |
Эльяшэвіч М.У. |
|
ІІІ клас |
||||
Тэма 1. Значэнне школьнай адзнакі ў жыцці дзіцяці. Адзнака і ацэнка ведаў навучэнцаў. Крытэрый ацэнкі. Уплыў ацэнкі на самаацэнку вучняў. Рэкамендацыі бацькам па фарміраванні ў дзіцяці навыкаў самакантролю, умення працаваць самастойна, выхаванні цікавасці да ведаў |
верасень 2024 г. |
Гутарка |
Павядайка Н.Ю. |
|
Тэма 2. Псіхалагічныя і фізіялагічныя асаблівасці трэцякласнікаў. Спецыфіка развіцця ўспрымання, увагі, памяці, мыслення ў малодшых школьнікаў. Асаблівасці міжасобасных зносін. Самаацэнка малодшых школьнікаў |
снежань 2024 г. |
Лекцыя |
Павядайка Н.Ю. |
|
Тэма 3. Здаровая сям’я — здаровы дзіця. Фарміраванне ўменняў і навыкаў здаровага ладу жыцця. Спорт у жыцці бацькоў і дзяцей. Асноўныя правілы здаровага ладу жыцця |
студзень 2025 г. |
гутарка |
Павядайка Н.Ю. |
|
Тэма 4. Эфектыўныя зносіны ў сям’і — залог поспеху школьніка. Сутнасць сямейных зносін. Сям’я як сістэма міжасобасных узаемадзеянняў. Зносіны як працэс ўзаемаўплыву. Асаблівасці сямейных зносін. Культура сямейных зносін. Уплыў зносін бацькоў з дзецьмі на іх паўнавартаснае развіццё. Навыкі эфектыўнай камунікацыі. Стварэнне ў сям’і атмасферы абароненасці, цяпла і любові |
красавік 2025 г. |
семінар-практыкум |
Павядайка Н.Ю. |
|
IⅤ клас |
|
|||
Тэма 1. Узроставыя псіхафізіялагічныя асаблівасці навучэнцаў 4-х класаў. Пазнавальная рэфлексія: здольнасць усвядоміць прычыны вучэбных няўдач і поспехаў. Фарміраванне адвольнасці пазнавальных працэсаў: увагі, памяці. Асобасныя асаблівасці малодшых школьнікаў |
верасень 2024 г. |
лекцыя |
Клімец Т.П. |
|
Тэма 2. Як навучыць сваё дзіця жыць у свеце людзей. Выхаванне культуры паводзін і павагі да людзей у навучэнцаў. Фарміраванне правіл паводзін і добрых манер. Культура асобы: культура знешнасці, зносін, мовы. Эфектыўныя зносіны: асноўныя складнікі |
снежань 2024 г. |
круглы стол |
Клімец Т.П. |
|
Тэма 3. Дзіця і камп’ютар. Камп’ютар дома: карысць ці шкода? Камп’ютарныя гульні. Уплыў камп’ютара на арганізм і асобу дзіцяці. Плюсы і мінусы выкарыстання камп’ютара вучнем. Як правільна арганізаваць працу навучэнца за камп’ютарам. Захаванне здароўя дзіцяці падчас працы за камп’ютарам |
люты 2025 г. |
семінар-практыкум |
Клімец Т.П. |
|
Тэма 4. Кнігі ў жыцці школьніка. Стаўленне дзіцяці да вучэбнай і мастацкай літаратуры. Як захаваць любоў да кнігі пры інфармацыйнай перагрузцы ў сучасным свеце |
май 2025 г. |
круглы стол |
Клімец Т.П. |
|
II ступень — «Маё дзіця — падлетак»
для бацькоў вучняў VІІ—IX класаў
Назва раздзела, тэмы заняткаў, пералік вывучаемых пытанняў |
Тэрміны правядзення |
Форма правядзення |
Адказныя |
|||
VІІ клас |
||||||
Тэма 1. Псіхалагічныя і фізіялагічныя асаблівасці сямікласнікаў. Узроставыя асаблівасці 13—14-гадовых падлеткаў. Спецыфіка развіцця увагі, памяці, мыслення. Палавое сталенне. Здароўе школьніка і яго поспехі ў вучобе |
верасень 2024 г. |
лекцыя |
Гудач А.Р. |
|
||
Тэма 2. Прафілактыка правапарушэнняў падлеткаў. Супрацьпраўныя паводзіны непаўналетніх. Фактары і прычыны правапарушэнняў. Падлеткі «групы рызыкі» |
лістапад 2024 г. |
гутарка |
Гудач А.Р. |
|
||
Тэма 3. Правілы паводзін з падлеткамі: асаблівасці пераходнага ўзросту. Жыццё сям’і з дзіцем-падлеткам: барацьба прынцыпаў або пошукі кампрамісаў. Псіхалагічны клімат у сям’і. Бацькоўскі аўтарытэт: як яго набыць і як не страціць. Правілы ўзаемадзеяння з падлеткам |
люты 2025 г. |
канферэнцыя |
Гудач А.Р. |
|
||
Тэма 4. Як павысіць вучэбную матывацыю падлеткаў. Стаўленне падлеткаў да навучання. Страта цікавасці да вучобы ў падлеткаў — што рабіць і як пазбегнуць. Прычыны зніжэння вучэбнай матывацыі ў падлеткавым узросце. Як зацікавіць падлетка навучаннем? Матывацыя на поспех |
красавік 2025 г. |
семінар-практыкум |
Гудач А.Р. |
|
||
VІІІ клас |
||||||
Тэма 1. Жыццёвыя мэты падлеткаў. Мэты падлеткавага перыяду. Пастаноўка мэт і іх дасягненне. Паспяховасць у школе як адзін з фактараў паспяховага дасягнення мэт
|
кастрычнік 2024 г. |
лекцыя |
Іваноўская Т.А. |
|
||
Тэма 2. Як зберагчы падлетка ад гвалту. Гвалт і бяспека нашых дзяцей. Віды гвалту. Аналіз праблемных сітуацый. Прафілактыка асноўных рызык. Асаблівасці віктымных паводзін (паводзін «ахвяры»)
|
снежань 2024 г. |
канферэнцыя |
Іваноўская Т.А. |
|
||
Тэма 3. Асцярожна: суіцыд. Суіцыд сярод непаўналетніх. Віды і прычыны. Матывы суіцыдальных паводзін у падлеткаў. Індыкатары суіцыдальнай рызыкі. Прафілактыка суіцыдальных паводзін
|
сакавік 2025 г. |
гутарка |
Іваноўская Т.А. |
|
||
Тэма 4. Культура паводзін у канфліктных сітуацыях. Паняцце «канфлікт». Шлюбныя сваркі і канфлікты. Развод як псіхатраўміруючы фактар. Наступствы разводу для мужа і жонкі і дзяцей. Сямейныя канфлікты ў дыядзе «Бацькі-дзеці», прычыны іх узнікнення. Стратэгіі паводзін у канфлікце, спосабы пераадолення і прафілактыка дзіцяча-бацькоўскіх канфліктаў. Школьныя канфлікты. Культура паводзін дарослых і дзяцей пры ўзнікненні школьных канфліктаў
|
май 2025 г. |
круглы стол |
Іваноўская Т.А |
|
||
ІХ клас |
||||||
Тэма 1. Партрэт сучаснага падлетка. Індывідуальныя асаблівасці падлетка і характэрныя ўзроставыя рысы. Ключавыя перажыванні ўзросту. Асобасныя асаблівасці і асаблівасці зносін. Магчымыя праблемы, знешнія і ўнутраныя канфлікты, стаўленне да вучобы |
верасень 2024 г. |
лекцыя |
Кладкевіч Н.Р. |
|
||
Тэма 2. Агрэсія, яе прычыны і наступствы. Формы агрэсіўных паводзін падлеткаў. Прычыны агрэсіўнасці і яе ўплыў на ўзаемадзеянне падлетка з людзьмі, якія яго акружаюць. Магчымыя спосабы пераадолення агрэсіўнасці ў паводзінах падлетка. Рэкамендацыі для бацькоў па прафілактыцы і карэкцыі агрэсіўных паводзін падлетка |
лістапад 2024 г. |
гутарка |
Кладкевіч Н.Р. |
|
||
Тэма 3. Фарміраванне здаровага ладу жыцця: шкодныя звычкі і як ім супрацьстаяць. Падлеткавы ўзрост як фактар рызыкі для ўзнікнення шкодных звычак і залежнасцей. Фарміраванне ў падлеткаў патрэбнасці ў здаровым ладзе жыцця, адказнасці за сваё здароўе. Прафілактыка шкодных звычак |
люты 2025 г. |
семінар-практыкум |
Кладкевіч Н.Р. |
|
||
Тэма 4. Прафесійная арыентацыя дзевяцікласнікаў. Як дапамагчы падлетку выбраць прафесію? Прафесійныя намеры і магчымасці навучэнцаў. Уплыў сям’і на выбар прафесіі падлеткам. Як бацькі могуць падтрымаць дзіця пры выбары прафесіі? Знаёмства бацькоў навучэнцаў з вынікамі дыягностыкі схільнасцей, здольнасцей і прафесійных інтарэсаў падлеткаў |
красавік 2025 г. |
семінар-практыкум |
Кладкевіч Н.Р. |
|
||
III ступень — «Маё дзіця — старшакласнік»
для бацькоў навучэнцаў XI класа
Назва раздзела, тэмы заняткаў, пералік вывучаемых пытанняў |
Тэрміны правядзення |
Форма правядзення |
Адказныя |
|
ХІ клас |
||||
Тэма 1. Як дапамагчы старшакласніку ў прафесійным самавызначэнні? Вызначэнне прафесійных схільнасцей і здольнасцей старшакласнікаў. Фактары, якія ўплываюць на выбар прафесіі. Роля бацькоў у працэсе выбару прафесіі і самавызначэнні старшакласніка. Прыярытэты старшакласнікаў у выбары прафесіі. Прафесійныя дынастыі. Дапамога старшакласнікам ў выбары будучай прафесіі |
кастрычнік 2024 г. |
семінар-практыкум |
Клімец Л.Я. |
|
Тэма 2. Як зберагчы дзіця ад залежнасцей? Залежныя паводзіны, яго прычыны, фактары рызыкі. Фарміраванне залежнасці. Віды пагроз, якія ўяўляюць небяспеку для жыцця, фізічнага, псіхічнага і маральнага здароўя і паўнавартаснага развіцця старшакласніка. Інтэрнэт-залежнасць. Шляхі прафілактыкі і пераадолення: памятка для бацькоў |
снежань 2024 г. |
гутарка |
Клімец Л.Я. |
|
Тэма 3. Падрыхтоўка старшакласнікаў да будучага сямейнага жыцця. Выхаванне старшакласніка як будучага сем’яніна. Фарміраванне ўсвядомленага стаўлення да ўступлення ў шлюб і будучага сямейнага жыцця. Фарміраванне каштоўнасных адносін да бацькоўства, нараджэння і выхавання дзяцей. Роля сямейных узаемаадносін і традыцый у падрыхтоўцы старшакласнікаў да сямейнага жыцця |
сакавік 2025 г. |
круглы стол |
Клімец Л.Я. |
|
Тэма 4. Як дапамагчы дзіцяці ў перыяд падрыхтоўкі да іспытаў? Прафілактыка экзаменацыйнага стрэсу. Фактары, якія ўзмацняюць і якія зніжаюць трывогу. Як дапамагчы старшакласніку справіцца з трывогай (мнематэхнікі, прыёмы канцэнтрацыі ўвагі і прыёмы раслаблення ў стрэсавай сітуацыі). Супрацоўніцтва бацькоў і педагогаў у перыяд падрыхтоўкі старшакласнікаў да іспытаў. Дапамога ў падрыхтоўцы да іспытаў: правілы для бацькоў выпускнікоў. Рэжым вучэбнай працы і адпачынку ў экзаменацыйны перыяд |
май 2025 г. |
семінар-практыкум |
Клімец Л.Я. |
|
ПЛАН
кансультацый "Бацькоўскага ўніверсітэта"
для бацькоў І – ІV класаў
Клас |
Тэма кансультацыі |
Дата правядзення
|
Адказны |
І |
Псіхалагічныя асаблівасці малодшых школьнікаў
|
26.10.2024 |
Эльяшевіч М.У., класны кіраўнік І класа |
Заахвочванне і пакаранне дзяцей у сям’і |
21.12.2024 |
||
Развіццё памяці і ўвагі малодшых школьнікаў |
22.02.2025 |
||
Матывы вучэння малодшых школьнікаў |
22.03.2025 |
||
Адносіны ў сям’і як аснова ўзаемаразумення |
24.05.2025 |
||
ІІІ |
Псіхалагічныя прычыны непаспяховасці школьнікаў і іх папярэджанне |
26.10.2024 |
Павядайка Н.Ю., класны кіраўнік ІІІ класа |
Як выявіць і развіць здольнасці дзяцей?
|
23.11.2024 |
||
Як прывіць дзіцяці любоў да чытання?
|
22.02.2025 |
||
Ідэальныя бацькі вачыма дзяцей, ідэальнае дзіця вачыма бацькоў.
|
22.03.2025 |
||
Як дапамагчы дзіцяці стаць больш уважлівым?
|
24.05.2025 |
||
ІV |
Агрэсіўныя паводзіны: як дапамагчы дзіцяці?
|
26.10.2024 |
Клімец Т.П., класны кіраўнік ІⅤ класа |
Як дапамагчы дзіцяці правільна размеркаваць свой час?
|
23.11.2024 |
||
Непаспяховы вучань: прычыны і спосабы вырашэння праблем
|
25.01.2025 |
||
Уплыў унутрысямейных адносін на эмацыянальны стан дзіцяці
|
22.03.2025 |
||
Інтэлектуальнае развіццё дзіцяці
|
26.04.2025 |
ПЛАН
кансультацый "Бацькоўскага ўніверсітэта"
для бацькоў VІІ – ІХ класаў
Клас |
Тэма кансультацыі |
Дата правядзення |
Адказны |
VІІ
|
Як дапамагчы дзіцяці стаць дарослым? |
26.10.2024 |
Гудач А.Р., класны кіраўнік VІІ класа |
Як пачуць дзіця, пакуль яно не стала «цяжкім»? |
21.12.2024 |
||
Ваша любімае неідэальнае дзіця |
25.01.2025 |
||
Асаблівасці ўзаемаадносін паміж братамі і сёстрамі ў сям’і |
22.03.2025 |
||
Цяжкасці зносін. Канфлікты паміж падлеткамі, асноўныя прычыны канфліктаў. Каханне і сяброўства ў падлеткавым узросце
|
24.05.2025 |
||
VІІІ |
Як навучыцца разумець і прымаць падлетка? |
28.09.2024 |
Іваноўская Т.А., класны кіраўнік VІІІ класа |
Аб бацькоўскім аўтарытэце. |
23.11.2024 |
||
Канфлікты з падлеткам: як паводзіць сябе ў канфліктных сітуацыях? |
25.01.2025 |
||
Як навучыць падлетка быць адказным за свае ўчынкі? |
22.02.2025 |
||
Хатняя праца: задавальненне або пакаранне? |
26.04.2025 |
||
ІХ |
Як дапамагчы падлетку ў выбары прафесіі? |
26.10.2024 |
Кладкевіч Н.Р., класны кіраўнік ІХ класа |
Фарміраванне правасвядомасці і адказнасці падлетка за свае ўчынкі. Самаацэнка паводзін. |
21.12.2024 |
||
Вольны час і яго значэнне ў фармаванні асобы падлетка. |
25.01.2025 |
||
Адказнае бацькоўства — залог дабрабыту сям’і. |
22.03.2025 |
||
Арганізацыя вольнага часу дзяцей у перыяд летніх канікул.
|
24.05.2025 |
ПЛАН
кансультацый "Бацькоўскага ўніверсітэта"
для бацькоў ХІ класа
Клас |
Тэма кансультацыі |
Дата правядзення |
Адказны |
ХІ |
Цяжкасці асобаснага росту і іх уплыў на навучанне |
28.09.2024 |
Клімец Л.Я., класны кіраўнік ХІ класа |
Фарміраванне здаровага ладу жыцця |
23.11.2024 |
||
Закон і адказнасць непаўналетніх |
25.01.2025 |
||
Фізічная дасканаласць, гатоўнасць старшакласнікаў да працы, ваеннай службы
|
22.02.2025 |
||
Самарэалізацыя асобы |
26.04.2025 |